სსიპ ქ.თბილისის 37-ე საჯარო სკოლის IXაკლასის დამრიგებლის თამარ ჩხაიძის 2017-2018
სასწავლო წლის სადამრიგებლო პროგრამა
კლასის დახასიათება
IXა კლასში ირიცხება 25მოსწავლე. 8 გოგონა და 17 ვაჟი. აქედან 3 სოციალურად დაუცველი, 1 ობოლი და არცერთი სსსმ მოსწავლეა.
კლასი ძლიერია. მიხდება მუშაობა ინდივიდუალურად მოსწავლეებთან და მათ მშობლებთან.
რით არის განპირობებული მოსწავლის აკადემიური სისუსტე: მშობელთა უყურადღებობა, მშობელთა განათლების დაბალი დონე, სოციალური სიდუხჭირე, ენის ბარიერი(არაქართულენოვნები: სომხები, რუსები, ქურთები, აზერბაიჯანელები), დანგრეული ოჯახები, დევნილები. ეს ყველაფერი უარყოფითად მოქმედებს მოსწავლის ცოდნის ხარისხზე, რადგან მათი უმრავლესობა ოჯახური პირობების გამო სრულფასოვნად ვერ ახერხებს თვითრეალიზებას. ახალი სასწავლო წლიდან დაგეგმილი მაქვს საინტერესო ღონისძიებები, რომლებიც უფრო გაააქტიურებენ მოსწავლეებს, დაუბრუნებენ საკუთარი თავის რწმენას და ვფიქრობ გააუმჯობესებენ სწავლის ხარისხს.
IXა კლასის ხელმძღვანელის სამუშაო გეგმა
დამრიგებელი სასკოლო ცხოვრებაში მნიშვნელოვანი ფიგურაა. ჩემი მოვალეობაა საგნობრივ პედაგოგებთან ერთად მოსწავლის აკადემიურიმოსწრებისა და დასწრების აღრიცხვა, მშობლებისთვის შვილისყოფაქცევისა და აკადემიური მოსწრების გაცნობა, პრობლემების წამოჭრისშემთხვევაში, მოსწავლეს, მშობლებსა და მასწავლებლებს შორისშუამავლობა, მოსწავლის დახმარება აკადემიური თუ სხვა პრობლემებისგადაჭრაში, საკლასო ზეიმებისა და ექსკურსიების ორგანიზებაშიმონაწილეობა და სადამრიგებლო კლასთან საათის ჩატარება.
დამრიგებლის მოვალეობიდან გამომდინარე,მე ყველაზე ხშირი და ახლოურთიერთობა მაქვს მოსწავლეებთან, ამიტომაც ყველანაირად შევეცდებივიყო მოსწავლეთა მრჩეველი და აღმზრდელი.
შევიმუშავე სადამრიგებლო საათის გეგმა, რომელიც ეყრდნობა შემდეგპრინციპებს:
აღზრდის მთლიანობა - პიროვნების განვითარება ფიზიკური, ფსიქიკური,სოციალური და სულიერი კუთხით არის აუცილებელი. სააღმზრდელომუშაობის მთავარი მიზანი ფიზიკურად და ფსიქიკურად ჯანსაღიმოქალაქის აღზრდაა;
შემოქმედი, აქტიური პიროვნების აღზრდა - ყველა ბავშვი უნიკალურია.მოსწავლეები ერთმანეთისგან ნიჭითა და შესაძლებლობებითგანსხვავდებიან. ამდენად, დამრიგებლის ფუნქცია მათში ნიჭისა დაძლიერი მხარეების აღმოჩენა, მოსწავლის შინაგანი ძალების აქტივაცია,ნიჭისა და შესაძლებლობების გამოვლენისათვის პირობების შექმნაა;
მოსწავლეთა ჩართულობა და მონაწილეობა - მოსწავლეებშიპასუხისმგებლობისა და ვალდებულების გრძნობის განვითარებააუცილებელია. საკლასო ცხოვრებაში მნიშვნელოვანი აქტივობების(ზეიმები, ლაშქრობები, ექსკურსიები) დაგეგმვისას დამრიგებელმამოსწავლეთა ჩართულობა უნდა უზრუნველყოს. მაქსიმალურად უნდამოხდეს მათი ინტერესების გათვალისწინება. ამგვარი ჩართულობამოსწავლეებს დამოუკიდებელ ცხოვრებაში წამოჭრილი სირთულეებისმოგვარების უნარ-ჩვევებს გამოუმუშავებს და ხელს შეუწყობს თავისუფალიპიროვნების ფორმირებას;
თანამშრომლობის პრინციპი - დამრიგებლის ურთიერთობამოსწავლეებთან უნდა ემყარებოდეს თანამშრომლობას,ურთიერთპატივისცემასა და ურთიერთნდობას. დამრიგებლის მუშაობამიმართული უნდა იყოს მოსწავლეთა სასკოლო ცხოვრებასთანდაკავშირებული მოთხოვნილებების დაკმაყოფილებისა და მათთვისსათანადო პირობების შექმნისკენ;
ბავშვის უფლებებისა და მოვალეობების დაცვის პრინციპი -დამრიგებელმა მოსწავლეებს ხელი უნდა შეეუწყოს საკუთარი და სხვისი უფლებებისა და მოვალეობების გაცნობიერებასა და დაცვაში.
სადამრიგებლო საათის პროგრამის მიმართულებებია:
1. პიროვნული და მორალური განვითარება -
მე - პიროვნება,
სოციუმი ჩემ გარშემო,
ურთიერთობა თანატოლებთან და უფროსებთან,ტოლერანტობა, ადამიანთა უფლებები, ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებები.
2. გარემოს დაცვის კულტურა და ცხოვრების ჯანსაღი წესი - პირადიჰიგიენა, ავადმყოფობის გავრცელების წყაროები, სასარგებლო საკვები,დროის ორგანიზება, დღის რეჟიმი, სპორტის მნიშვნელობა, მავნე ჩვევებისსაფრთხე, გარემოს და ბუნების მოფრთხილება;
3. უსაფრთხოება და მოქალაქეობრივ - პატრიოტული ცნობიერება - ჩემიეზო, ჩემი სკოლა, ჩემი ქალაქი/სოფელი, სამშობლო, ისტორია, გამოჩენილიპიროვნებები, მნიშვნელოვანი მოვლენები, ტრადიციები, წესები დაკანონები;
4. თვალსაწიერის გაფართოება - ხელოვნების, ტექნოლოგიური დასამეცნიერო მიღწევები.
2017-2018 სასწავლო წლის
მიმართულებები
1. სწავლა-სწავლების ხარისხის ამაღლება;
2. მოსწავლეთა ფიზიკური და გონებრივი განვითარებისთვის სრულყოფილი და უსაფრთხო გარემოს შექმნა;
3. სამოქალაქო აქტივობისა და საზოგადოებრივი პასუხისმგებლობის(სამართლიანობა, ტოლერანტობა, ჯანსაღი ცხოვრების წესის) ჩამოყალიბება.
საორგანიზაციო საკითხები | |||
შესასრულებელი საკითხები
|
აქტივობა და მიზნები
|
დრო
| |
1
|
კლასის კონტინგენტის დაზუსტება, ჟურნალის და სასკოლო დოკუმენტაციის წარმოება, ქცევის კოდექსის გაცნობა, სახელნძღვანელოების დარიგება, მოსწავლეთა მორიგეობის დადგენა, დღის რეჟიმის გაცნობა და საორგანიზაციო კუთხის გაკეთება.
|
მოვაწესრიგებ პირად საქმეებს, მშობლებს გავაცნობ ქცევის კოდექსს და შინაგანაწესს, ვადგენ მორიგეობის სიას, ვაკრავ გაკვეთილების ცხრილს.
|
სექტემბერი
|
2
|
სასკოლო ჟურნალის წარმოება
|
ვამოწმებ დასწრებას, ვარკვევ გაცდენის მიზეზებს.
|
მთელი წლის განმავლობაში
|
3
|
მოსწავლეთა პროგრესის შემოწმება. აკადემიური მოსწრებისა და მოსწავლეთა ქცევის მონიტორინგი
|
ვაგროვებ ინფორმაციას
|
სისტემატიურად
|
4
|
მშობელთა ჩართულობა სასკოლო ცხოვრებაში
|
მშობლებს ვაცნობ სადამრიგებლო პროგრამას, აკადემიურ მიღწევებს. დავგეგმავ მშობლებთან ინდივიდუალურ შეხვედრებს. ხელს შევუწყობ მშობლის სასწავლო პროცესში ჩართვას. მშობელი სისტემატურად ინფორმირებული იქნება არა მხოლოდ მოსწავლეთა უარყოფითი ქცევის ან დაბალი აკადემიური მოსწრების, არამედ მისი მიღწევების შესახებაც. გავაცნობ, თუ რას ვგეგმავ წლის ან სემესტრის განმავლობაში, რა ცოდნის მიღებას და რა შედეგს უნდა მიაღწიოს წლის ბოლოს.
|
სემესტრში 2-ჯერ ან საჭიროების შემთხვევაში.
|
5
|
სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეთა გამოვლენა და მათ მიმართ სპეციალური სტრატეგიების დასახვა.
|
შევადგენთ ინდივიდუალურ სასწავლო გეგმას, შევუქმნით საჭირო პორობებს, რათა დაცული იქნეს მათი უფლებები.
| |
6
|
სასწავლო წლის ბოლოს მოვახდენ მიღწეული შედეგების განხილვას.
|
მშობელთა კრებების ძირითადი თემატიკა
1.ახალი სასწავლო წლის ამოცანები-სექტემბერი;
2.I სემესტრის შედეგები;
3.მოსწავლეთა მიმდინარე აკადემიური მოსწრება;
4.წლიური შეფასება.
სავარაუდო თემატიკა კლასის საათისათვის:
თემები:
|
შეხვედრებისრაოდენობა
| |
1
|
კლასის საათი ორგანიზაციულ საკითხებზე.
|
სექტემბერი
|
2
|
როგორ ვსწავლობთ,როგორ ვისწავლოთ უკეთ?
|
სექტემბერი
|
3
|
თვითგანვითარეა.
|
ოქტომბერი
|
4
|
ჩემი მიზანი.
|
ოქტომბერი
|
5
|
ჩემი არჩევანი,ჩემი მომავალი პროფესია.
|
ოქტომბერი
|
6
|
სწრაფვა წარმატებისაკენ.
|
ოქტომბერი
|
7
|
სოციუმი ჩემს გარშემო.
|
ნოემბერი
|
8
|
ურთიერთობა თანატოლებთან და უფროსებთან
|
ნოემბერი
|
9
|
ადამიანთა უფლებები
|
ნოემბერი
|
10
|
რა არის გენდერული როლები
|
ნოემბერი
|
11
|
იდენტობა-ვინ ვარ მე?
|
დეკემბერი
|
12
|
სიყვარული.
|
დეკემბერი
|
13
|
ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებები.
|
დეკემბერი
|
14
|
კონფორმიზმი.
|
დეკემბერი
|
15
|
პირველი სემესტრის შედეგების გაცნობა.
|
იანვარი
|
16
|
მინდა ვიყო წარმატებული.
|
იანვარი
|
17
|
არა ძალადობას.
|
თებერვალი
|
18
|
ლიდერობა.
|
თებერვალი
|
19
|
კლასის საათი: წლის მოსალოდნელი
შედეგების შესახებ.
|
თებერვალი
|
20
|
არა ნარკოტიკებს!
|
თებერვალი
|
#
|
თემები.
|
შეხვედრებისრაოდენობა
|
21
|
ცნება „თანაკლასელი“.
|
მარტი
|
22
|
ურთიერთობისას სწავლის პროცესში წამოჭრილი სირთულეები და მათი გადაჭრის გზები.
|
მარტი
|
23
|
კონფლიქტების აცილების და მოგვარების უნარების განვითარების აუცილებლობა.
|
მარტი
|
24
|
როდის ირღვევა ჩვენი უფლებები.
|
მარტი
|
25
|
სპორტის მნიშვნელობა.
|
აპრილი
|
26
|
დროის ორგანიზება.
|
აპრილი
|
27
|
მავნე ჩვევების საფრთხე.
|
აპრილი
|
28
|
უსაფრთხოება და მოქალაქეობრივ-პატრიოტული ცნობიერება.
|
აპრილი
|
29
|
თვითრწმენა, საკუთარ თავსა და ძალებში დარწმუნება.
|
მაისი
|
30
|
გამოცდებზე მოსალოდნელი შედეგები.
|
მაისი
|
31
|
ხელოვნების და ინტელექტუალური მიღწევების მნიშვნელობა.
|
მაისი
|
32
|
26 მაისი საქართველოს დამოუკიდებლობა.
|
მაისი
|
33
|
სასწავლო წლის შეჯამება.
|
ივნისი
|
34
|
სასწავლო შემეცნებითი ექსკურსია.
|
ივნისი
|
პასუხისმგგებელი შესრულებაზე: თ.ჩხაიძე.
0 comments:
Post a Comment